Ändra dina vanor och sluta röka med dessa tips!


Det är ett vetenskapligt fastställt faktum att nikotin är mycket beroendeframkallande. Att leva utan rökning kan vara svårt på grund av den uttag du utgår. Så gör din forskning och få den information du behöver och du får bättre chans att lyckas. Här är några tips för att komma igång.

Om du måste röka en cigarett, försök att fördröja dig själv först. Tvinga dig att göra något, oavsett om det går en promenad runt blocket eller helt enkelt dricker ett helt glas vatten, innan du får få en cigarett. Denna paus mellan begäret och dess uppfyllelse kan göra det möjligt att inte röka cigaretten trots allt. Fördröjning kan bidra till att minska det belopp som du röker, vilket kan göra en stor skillnad under året.

Tips! Ett hjälpmedel som hjälper dig att sluta är att göra en lista med anledningarna till att du ska sluta röka och också orsakerna till att du motstår att sluta. När något är skrivet, kan det ha en inverkan på hur du tänker på saker.

Om du bestämmer dig för att sluta röka, försök hypnos. Att se en licensierad hypnotisör kan vara effektiv och har visat sig lyckad för många människor. När du besöker en hypnotisörs klinik kommer du att sättas i ett trance tillstånd och positiva affirmationer om att sluta kommer att vara inbäddad i ditt sinne. När transen är trasig kan du konstatera att cigaretter håller lite överklagande, vilket gör dig ännu närmare ditt mål att sluta.

Koncentrer dig varje dag när det gäller att hjälpa dig sluta röka. Tänk inte på att sluta för resten av ditt liv – tänk bara på idag. Du kommer att känna att du har uppnått mer genom att fira varje dag du inte röker. Du kan alltid öka dina mål och tidshorisont när du är redo.

Ersättningsbehandling

Tips! När du är nära att ge efter för dina behov för en cigarett, tänk på en fördröjning innan du får unna sig. Tvinga dig själv att göra något, oavsett om det går en promenad runt blocket eller helt enkelt dricka ett helt glas vatten, innan du får en cigarett.

Nikotinbytesprodukter är ett bra verktyg för att sluta röka. Nikotinavdrag orsakar flera obehagliga psykiska symptom, inklusive rastlöshet, irritabilitet, depression och frustration. Cravings som dessa är distraherande och överväldigande. Du kan hjälpa till att lindra dessa känslor genom att använda nikotinutbytesbehandling. Studier har visat att personer som använder nikotinutbytesbehandling dubblar sin chans att lyckas. Var försiktig för att undvika att använda dessa produkter ska du fortfarande röka.

Försök inte sluta röka utan stöd. Sök uppmuntran från vänner och familj – låt dem veta att du försöker sluta och låta dem hjälpa dig. Överväg att gå med i en supportgrupp. Att vara med andra som är i samma båt kan vara till hjälp.

Fira varje milstolpe på din väg för att sluta, välj små belöningar du tycker om. Till exempel, efter en vecka utan rökning, behandla dig själv med en film. Efter en månad, äta ute på en trevlig restaurang som du inte äter regelbundet på. Du kan bygga upp dina fördelar och göra varje månad och år utan att röka en ännu sötare framgång.

Sluta röka

Om du verkligen bryr dig om dina nära och kära, ska du sluta röka så fort du kan. Långt från att vara ofarlig, är användbar rök känd för att orsaka cancer och kan leda till andra allvarliga medicinska tillstånd. Så genom att välja att sluta röka, minskar du inte bara risken för att du får en typ av sjukdom eller någon annan typ av sjukdom, men du minskar också chansen att en älskad vilja också. Att sluta röka kommer inte bara att förbättra din hälsa utan även din familj och dina vänner.

Planera hur du lyckas hantera stress. Ditt rökningsliv var fyllt med att reagera på stress genom att tända en cigarett. Om du utvecklar en alternativ plan, kommer du dock bättre att kunna undvika att röka. Kom upp med flera alternativ för stressavlastning så att du kan prova olika saker om det första på listan inte eliminerar önskan att röka.

Happy Hour

Det är bäst att undvika situationer och aktiviteter där du vanligtvis skulle tändas när du försöker sluta röka. Om du alltid haft en cigarett med ditt morgonkaffe eller på happy hour efter arbetet, försök ändra din rutin. Om du inte går till happy hour kan du undvika begäret.

Det kan vara en smärta att sluta röka eftersom nikotin är en väldigt beroendeframkallande substans. Stopp kan orsaka både fysiska och emotionella uttag. Genom att använda några tips och tricks i den här artikeln kan du kanske lätta din kamp. Beväpnad med denna information och ditt eget engagemang för att lyckas, kan du verkligen sluta röka för gott.



Source link