Använd de fördelaktiga tipsen nedan för att hjälpa dig att sluta röka


Livets stress och tryck idag gör det svårt att sluta röka, eftersom det alltid förefaller vara en anledning att plocka upp en cigarett. Tipsen i den här artikeln kan hjälpa dig att befria dig från missbruk och sluta röka för gott.

Försök att göra det så enkelt som möjligt på dig att sluta röka. Försök inte sluta utan att ha en coping plan på plats. Denna metod att avsluta har en 95 procent felprocent. Din chans att lyckas är störst med nikotinutbytesbehandling eller medicinering. Det svåraste steget är de första dagarna, och dessa produkter kan hjälpa till att lindra den svårigheten och öka dina chanser till framgång.

TIPS! Hypnos har visat sig vara en effektiv stopprökning för många människor. Om du bestämmer dig för att prova hypnos, gör ett avtal med en licensierad hypnotisör.

När du slutar röka är det en daglig händelse. Att sluta röka är en uppgift som måste hanteras metodiskt. Tänk inte för långt framåt i tiden. Ta varje dag som det kommer och koncentrera dig på att inte röka den dagen, vilket hjälper till att skapa en vana som hjälper dig på lång sikt.

Om du vill sluta röka, gör en lista över metoder som kommer att fungera för dig. Att göra en anpassad lista med saker att försöka kan hjälpa dig att lyckas sluta. Alla gör saker på egen väg. Att upptäcka vad som fungerar bäst för dina specifika omständigheter är avgörande. Att göra en lista för dig själv kommer att uppnå detta.

För att sluta röka framgångsrikt måste du förbli engagerad att sluta. Ditt engagemang bör komma innan du bestämmer dig för att avsluta. Om du inte antar en positiv, optimistisk utsikt och en vilja att fortsätta, kommer du att ha en svår tid att döda din vana. Kom ihåg orsakerna till att du stannade för att vara motiverad.

TIPS! Diskutera din önskan att sluta röka med din läkare. Dessa dagar finns det många mediciner som kan hjälpa till att underlätta dina ansträngningar att sluta röka.

Försök inte sluta ensam. Låt din familj och vänner veta att du har bestämt dig för att sluta, så att de kan stödja dig genom processen. Tänk på att gå med i en supportgrupp i ditt område. Att bara tala med andra människor som har gått igenom samma kamp ger dig extra incitament att förlora vanan.

Ändra andra efter eget val att ge upp cigaretter. De kommer att kunna hjälpa dig att hålla dig på rätt spår. Det är svårt att sluta utan stödsystem. Detta kommer att öka dina chanser att lyckas avsevärt och få dig till var du vill.

Glöm inte att erbjuda dig själv belöningar när du når de viktiga sluta milstolparna. Dessa belöningar kan vara knutna till en viss tid utan rök, oavsett om det är en dag eller en månad. Sätt listan i din telefon eller på ditt kylskåp så att du påminns om belöningen varje dag. Att se dina framtida belöningar kan ge dig den extra lite motivation du behöver när du känner dig svag.

Tips! Om du inte tror att du kan sluta på en gång, använd nikotingummi eller nikotinplåster för att ersätta nikotin du får från cigaretter. Dessa finns i disken på något apotek och ger din kropp en liten mängd nikotin, vilket kan minska abstinenssymptomen och få dig igenom de värsta tiderna.

Sök efter stöd via onlinebemöten och forum. Många webbplatser finns enbart för att hjälpa människor att sluta sin tobaksvanor för gott. Det kan hjälpa dig att jämföra stoppa strategier och hantera mekanismer med andra. Dessutom, de som går igenom samma sak du är bättre förstår dina kampar.

Som ett extra incitament för att hjälpa dig att ge upp din rökning vana, tänk på din familj och vänner vars liv skulle vändas upp och ner om din livet förkortades av denna farliga vana. En av fem dödsfall kan vara bunden till cigaretter! Jag tror inte att du vill vara på den förlorande slutet av den här statistiken.

Gör ett rökfritt mantra. Det är lätt att återfalla när du är i ögonblicket, men ångra dig inte allt arbete och engagemang du lägger på. Fortsätt att berätta för dig själv att "bara en" kan göra mycket skada.

Tips! Du kanske vill prova nikotiners ersättningsterapi. Nikotinuttaget är mycket försökt och kan förvärra känslor av stress, depression och ångest.

Efter att ha lärt dig mer om ämnet borde du nu känna mycket mer självförtroende för din förmåga att sparka din rökvanor för gott. Berätta för andra om de steg du tar för att sluta röka, så att de också kan dra nytta av dem.



Source link