Använd dessa strategier och du behöver inte längre en cigarett


Rökning har allvarliga konsekvenser för dig och ditt liv. Det påverkar hur du ser ut, fläckar dina tänder och gör dina kläder luktar. Det kan dock få en ännu större påverkan på din hälsa. Om du kan sluta kan du dock stoppa och till och med vända om dessa konsekvenser. Om du är intresserad av att lära dig att sluta röka framgångsrikt, läs det råd som ges i den här artikeln.

Se till att du kommer ihåg att sluta ett steg i taget. Kom ihåg att sluta kommer alltid att vara en process, och det sker vanligtvis inte över natten. Tänk inte på framtiden. Håll bara ditt sinne och kropp i nuet och ta det hela dagen när du försöker bli av med dina nikotinvanor i nu och nu. Detta kommer att förändra framtidens resultat.

När du börjar med din strävan att sluta röka, börja en lista med tips, tricks och tekniker som hjälper dig. Listupptagning i din avslutande ansträngning kommer att hjälpa mycket eftersom du skapar en källa till riktning. Alla använder olika metoder för att göra saker. Du måste räkna ut vad som fungerar bäst för dig själv och din livsstil. Att komma fram till din personliga lista kommer att uppnå detta.

TIPS! Om du är uppriktig i din strävan att sluta, hitta en supportgrupp och håll fast vid dem. Det är fördelaktigt att ha ett nätverk av andra som är var du är och kan förstå vad du går igenom.

Koncentrera dig varje dag när det gäller att hjälpa dig att sluta röka. I stället för att fokusera på att sluta för alltid, fokusera bara på att sluta för idag. Du kommer att känna att du har uppnått mer genom att fira varje dag du inte röker. Det finns inget fel med att ställa upp långsiktiga mål, men bli bekväm med det dagliga engagemanget att röka upphörande.

Träningsrutin

Många tycker att det tar ett nytt träningspass, träningspass eller fysisk träning acivity kan göra det lättare att undvika att röka. Träning är också en bra stressavlastare. Brist på träningsrutin i ditt liv innebär att du tar tid och börjar med korta, uppmätta aktivitetssteg. Innan du börjar träna en träningsrutin, kontakta din läkare.

TIPS! Som med andra missbruk, närma dig varje dag utan en cigarett som en liten seger. Tänk inte på att sluta för resten av ditt liv – tänk bara på idag.

Om du har svårt att sluta röka, tala med en läkare. Vissa mediciner kan göra det lättare att sluta röka. Din läkare kan också ge information om supportgrupper, hotlines eller andra resurser som kan förbättra dina chanser att lyckas sluta.

Vissa människor gillar inte tanken att sluta kall kalkon, så ge en nikotinbytebehandling ett försök . Dessa produkter kommer att underlätta några av de abstinenssymptom du kan gå igenom. Nikotin är ett mycket beroendeframkallande läkemedel och de fysiska begären kan vara mycket svåra att övervinna.

Som en del av ditt försök att sluta röka, vill du diskutera det med din läkare. Din läkare kan hänvisa dig till en supportgrupp eller ha kunskap om specialister i ditt område. När du har pratat om din situation kan läkaren ordinera ett läkemedel som hjälper dig att övervinna nikotinberoende.

TIPS! Förbättra din förmåga att hantera nikotinuttag, genom att använda hälsosamma metoder för att klara av biverkningen av stress . Det kan innebära att man slår på gymmet när det är dags när dina begär är värsta, hämtar en ny hobby eller får en vanlig massageavdelning.

Klipp tillbaka på rökning. Detta hjälper dig att komma igång på din resa för att sluta röka. Vänta en timme eller mer för att få din första cigarett på morgonen. Du kan röka bara en halv cigarett snarare än en hel en för att skära ner på din rökning.

Gör en rökfri mantra. Även om det är lätt att tro att en cigarett kommer att vara okej, är sanningen att det kommer att förstöra allt det hårda arbetet du har gjort upp till denna punkt. Kom ihåg att även en cigarett kan starta om mental missbruk.

Om du inte slutar en gång kan du alltid försöka igen. Även de människor som är mest beredda att sluta har en riktigt svår tid att lyckas först. Titta på vad som ledde till misslyckandet och ta reda på hur du kommer att undvika det här gången. Du kan triumfera nästa gång.

TIPS! Om du slutar röka, kommer du inte att förbättra inte bara din egen hälsa utan hälsan hos dem som är nära dig. Secondhand rök kan orsaka olika farliga hälsoförhållanden och sjukdomar som cancer.

Känsla stressad

Du kanske har använt rökning när du känner dig stressad. Om så är fallet kommer det att vara nödvändigt för dig att identifiera ett annat sätt att uppnå avslappning. Tänk på yoga, meditation eller ens njuter av en promenad utomhus. Någon av dessa aktiviteter kan hjälpa dig att slappna av, lätta din kropp och sinne bort från att känna dig stressad.

Ät hälsosam mat som frukt och grönsaker för att hjälpa dig sluta röka. Dessa saker kommer att öka ditt humör, plus energinivåer och hjälpa dig på olika sätt, medan du försöker sluta röka. För det första kan du beteendeutbyte rökning rörelser genom att hålla dig r munnen och händerna upptagna. Att fokusera på hälsosamma mellanmål kan också hjälpa dig att undvika den viktökning som ofta kommer med att sluta. Vitaminerna och näringsämnena i dessa livsmedel kommer att minska obehagarna vid uttag.

TIPS! En viktig faktor när det gäller att sluta kommer att vara ditt positiva tänkande och din motivation att sluta. Identifiera alla sätt på vilka ditt liv kommer att dra nytta av att vara en icke-rökare.

Välj att fylla din tid med en mer positiv vana. Kör inte din vana för någon annan; gör det för dig själv. Om någon är oförskämd för dig om att sluta röka, försök och ignorera dem. Om du gillar att hålla dem på plats och din nya vice, kan du kanske hitta dig själv att glömma att du slutar.

Att sluta röka kan vara svårt, men insatsen kommer att löna sig när det gäller att förbättra ditt fysiska utseende, socialt liv och speciellt din hälsa. Många, många har framgångsrikt slog denna vana; du kan också. Börja med ett tips och fortsätt tills du är färdig att röka för gott!



Source link