Behöver du hjälp att sluta röka? Prova dessa bra tips!


Det kan vara svårt att sluta röka om ditt liv är stressigt, och inte alla du stöter på är stödjande. Men du behöver inte fortsätta att gå igenom denna onda cykel av stress, tryck och rökning. Läs vidare om några tips som hjälper dig att sluta röka permanent.

Avsluta kan vara lätt om du vet hur du ska gå till rätta. Att försöka sluta med att gå kallt kalkon är aldrig en bra idé. Det handlar om en 95% chans att det här kommer att misslyckas för dig. Din chans att lyckas är störst med nikotinutbytesbehandling eller medicinering. Det svåraste steget är de första dagarna, och dessa produkter kan hjälpa till att lindra den svårigheten och öka dina chanser till framgång.

TIPS! Skapa en lista med anledningarna till varför du slutar. Att skriva ut fördelarna kan hjälpa till att belysa fördelarna med den åtgärd du tar.

Du kan hitta en stödgrupp i ditt område för det stöd du behöver för att kunna sluta röka. Att arbeta med andra som slutar eller som slutat röka kan hjälpa dig att hålla fokus på ditt ultimata mål. Dessa personer kan erbjuda tips, support och vägledning för att sluta. För att hitta en stödgrupp som är avsedd för rökstopp, kolla din lokala recenter, kyrka eller community college.

10 minuter

Fördröjning taktiken är ett utmärkt verktyg att använda när begäret efter en cigarett verkar överväldigande. Berätta för dig själv att du väntar ca 10 minuter och sedan bedöma hur du känner. Under den tiden, distrahera dig själv och chansen är, efter 10 minuter är upp, kommer begäret att vara borta. Om det inte fungerar första gången, upprepa det här steget tills det gör det.

TIPS! Låt din familj och vänner veta om du planerar att sluta röka. Att informera dina älskade av dina planer ger dem möjlighet att hjälpa dig med din resa.

Be din läkare att hjälpa dig sluta röka. Det finns ett växande antal medicinska hjälpmedel, som antidepressiva medel, som kan hjälpa dig att sluta med mycket mindre obehag. Din läkare kommer också att hålla dig i kontakt med stödgrupper och andra resurser du kan använda.

Om du vill hålla sig borta från någon viktökning som du kommer att ha som är involverad i att sluta röka, försök att äta frukt och grönsaker. Att ersätta hälsosam mat minimerar den vikt du kan få. Du kommer naturligtvis att begära vissa livsmedel under rökning, så gör dig redo och ha hälsosamma alternativ till hands.

När du uppfyller dina kortsiktiga mål för rökning, belöna dig själv! Om du kan gå en hel vecka utan att röka en enda cigarett, belöna dig själv med en ny skjorta eller en filmbiljett. På en månadspunkt kan du äta ute på en restaurang som du har varit intresserad av att kolla. Slutligen, när rökning är borttagen från ditt sinne, få en stor behandling.

Secondhand Smoke

Sluta röka inte bara för din hälsa utan också för hälsan hos alla runt omkring dig. De är förmodligen utsatta för din begagnad rök, och detta kan orsaka andning och hälsoproblem. Genom att minska den rök som du genererar med dina cigaretter, minskar du den mängd begagnad rök som du har utsatt dina nära och kära för. Att sluta röka kommer inte bara att minska risken för din egen hälsa utan också risken för dem som finns omkring dig.

När du slutar röka, börja med att byta varumärken. Börja använda ett märke du ogillar eller en cigarett du finner smutsig. Rök inte mer än normalt eller på annat sätt. Detta kommer att hjälpa dig på väg att sluta röka.

Tips! Att komma i form hjälper dig att sparka habi, t ​​genom att distrahera dig från begär och återställa din hälsa. Övning är en beprövad stressavlastare, och personer som slutar röka behöver stressavlastningar! Om du inte tränar regelbundet, försök att börja långsamt genom att gå en gång eller två gånger dagligen.

En mycket viktig faktor för att sluta röka är att ha en bra attityd och mycket motivation. Tänk bara på hur många sätt ditt liv kan förbättras om du kan sparka vanan. Vet att andan blir friskare, dina tänder kommer att bli renare och ditt hem kommer att lukta bättre. Medan många människor svarar på negativ förstärkning, kan en positiv syn också vara mycket kraftfull.

Efter att ha läst mer om ämnet borde du nu känna mycket mer självsäkerhet i din förmåga att sparka din rökning vana för gott. Dela din kunskap och erfarenhet med andra rökare så att de kan dra nytta av att sluta med.



Source link