Du kan verkligen sluta röka – Tips för att visa dig hur!


Många människor kan inte sparka nikotin trots de negativa effekterna. Om detta gäller dig kan informationen som presenteras här vara till nytta. Välj och genomföra några tips som du tror hjälper dig mest.

Hypnos kan vara något du bör försöka om du vill sluta röka. Varje år använder tusentals människor av licensierade hypnotiska terapeuter för hjälp med sin rökning. Den professionella kan komma in i dig och ge dig positiva bekräftelser. Tänk på det här alternativet eftersom det har fungerat för tusentals människor!

TIPS! Sluta röka så fort du kan. Försök inte sluta utan att ha en coping plan på plats.

Låt din familj och vänner veta om du planerar att sluta röka. Genom att låta dem veta, kan de ge dig den motivation du behöver. Det här kan vara en knuff i rätt riktning du behöver sluta röka.

När du slutar röka, undvik alla triggare som är kopplade till din vana. Om du gillar att ha en cigarett med kaffe kan du byta till te, till exempel. Hitta något annat att distrahera dig under dessa tider.

Gör inte det själv. Få hjälp av dina vänner och familj. Du kanske också vill överväga att gå med i en supportgrupp för personer som försöker sluta röka. Att diskutera hur du känner med andra som upplever samma svårigheter kan hjälpa dig att driva igenom och slå röka för gott.

TIPS! För att sluta röka, försök att skapa en lista över sätt du kan sluta. Se till att matcha din lista med din unika personlighet.

Medan du slutar röka, ge dig själv en belöning när du når vissa milstolpar. Till exempel, efter en vecka utan rökning, behandla dig själv med en film. När du har varit rökfri i en månad, gå till en trevlig restaurang, en som är speciell för dig. Efter det förlänger du tiden mellan belöningar tills du inte längre vill röka.

För att behålla din viljestyrka, trots intensiv begär och abstinenssymptom, leta efter hälsosamma utlopp för din stress. Försök att sammanfalla en resa till gymmet med dina värsta uttagstider. Nya hobbyer är också ett bra sätt att klara av symtomen. Massage kan också vara till stor hjälp. Du bör göra ditt bästa för att fylla någon ledig tid med roliga och uppfyllande aktiviteter. Du kan ta den här tiden för att komma ikapp med gamla vänner eller läsa också.

Minska antalet cigaretter som du röker. Det här är en bra utgångspunkt för din strävan att sluta röka. Försök vänta minst en timme efter att du vaknat innan du har nävecigaretten. När du försöker sparka vanan kan det vara bra att låta dig skära ned genom att bara röka hälften av varje cigarett.

Tips! När du känner att du behöver röka, försök fördröjningstaktiken. Vänta 10 minuter medan du distraherar dig själv under tiden, och du kommer vanligtvis att hitta begäret har gått.

Gör ett löfte att aldrig ta en ny puff igen. Det är lätt att återfalla när du är i ögonblicket, men ångra dig inte allt arbete och engagemang du lägger på. Fortsätt säga att "bara en" kan göra mycket skada.

Träning varje dag. Strax efter att du slutat röka börjar din lungkapacitet att förbättras. Detta gör att träna lättare än det brukade vara. Det kan också hjälpa till att undvika att sätta på pund tack vare en långsammare metabolism. Övning producerar endorfiner, som inte ersätter nikotinhöjder, men lindrar uttagssymtomen.

Låt inte dig ge upp om du inte lyckades första gången du slutade. Se misslyckandet som ett steg på din resa till framgång. Allt du behöver göra är att identifiera den del där din plan slutade fungera, lappa det här "hålet" och försök igen. Vad du lär dig från ett misslyckande kan hjälpa dig att undvika en annan.

TIPS! För att förhindra dig att gå upp i vikt efter att du slutat röka, snacka på färska frukter och grönsaker istället för godis eller karbadladda livsmedel. Detta kommer att hjälpa dig att kontrollera din vikt vid denna avgörande tid.

Be din läkare om råd om några recept som kan hjälpa dig att sluta. Det har förekommit många framsteg inom rökningstoppet. Det finns så många alternativ tillgängliga för dig, från nikotinbyte till recept, att du kommer att kunna sluta på nolltid. Rådgör med din läkare för att bestämma det bästa sättet att göra behandlingar.

Sluta röka

Detta råd bör ge dig den hjälp du behöver för att sluta röka för gott. Du förtjänar att leva ett liv utan cigarettrökning. Ge dig själv en chans att befria dig från denna beroendeframkallande vana. Du kommer att belönas med ökad hälsa när du slutar röka cigaretter.



Source link