Fast råd för rökare som har försökt att sluta många gånger


Du kommer att ha många fördelar att bestämma att du slutar röka. Denna artikel kommer att vara till hjälp för dig när du uppfyller ditt mål eftersom det ger dig tips, knep och tekniker för att hjälpa till att sluta vana för gott. Håll de råd du lär dig här, så du kan använda dem efter behov när du behöver den extra hjälpande handen i din väg att bli en icke-rökare.

Om du är uppriktig i din strävan att sluta, hitta ett stöd grupp och hålla fast vid dem. Det finns stor nytta i nätverk med människor som förstår de fysiska och känslomässiga utmaningarna du står inför. Människor som har varit i din position kan hjälpa dig att styra dig genom processen. Stödgrupper finns på rekreationscentra, gemenskapskollegor eller kyrkor lokalt.

TIPS! Sluta röka ett steg i taget. Att sluta röka är en uppgift som måste hanteras metodiskt.

När du slutar röka, ta varje dag som det kommer. Tänk inte på att sluta för alltid; istället fokusera på idag. Om du tar saker i en kortare tidsram är det ofta lättare att klara av stressen. Du kan alltid ställa in mer långsiktiga mål när du känner dig bekväm med din engagemang för att sluta.

Älskade

Få stöd från dina nära och kära för att hjälpa dig att sluta röka. Det är dock kritiskt att de förstår att du vill ha positivt stöd, inte håna. Du vill också låta dem veta att du sannolikt kommer att vara i ett olyckligt humör, och du kanske inte precis tänker tydligt vid den tiden. Det är inte lätt att sluta röka, och du bör vara säker på att du har dina käras stöd under denna process.

TIPS! Att ta saker långsamt kan hjälpa dig att sluta röka. Fokusera inte på att inte röka någonsin igen.

Bekräfta din beslutsamhet att inte ge in, genom att skapa en solid backup plan för när begäret sparkar in eller trycket lägger till. Kanske kan du gå till gymmet under den tid som dina begär är på deras värsta, eller du kan få en ny hobby. Om du har fritid, distrahera dig själv med hobbyer du gillar och människor du älskar.

Att byta märke på dina cigaretter kan hjälpa dig att sluta. Välj menthol eller ett varumärke som du finner obehagligt. Rök dem som du skulle ditt vanliga varumärke och andas in dem samma. Du kommer att njuta av att röka mindre. Det här hjälper dig att komma igång på vägen till att bli en nonsmoker.

Gör din familj och dina vänner medvetna om din avsikt att sluta röka. De kommer att vara där för dig, och de kan vara en stor kraft för att påminna dig varför du slutar röka. Det absolut bästa sättet att hjälpa dig att sluta är att ha ett starkt stödsystem. Om du gör det hjälper du att maximera din sannolikhet för framgång och kommer dig närmare ditt mål.

TIPS! Se till att du får tillräcklig sömn när du försöker sluta röka. För många rökare kan uppehåll i längre timmar leda till ökade begär.

Skapa en plan för att belöna dig varje gång du når en milstolpe i ditt avslutande arbete. Skriv ner en lista över belöningar du tillåter dig själv när du har slutat röka för en dag, en vecka och en månad. Se till att listan är på ett ställe som du lätt kan hänvisa till under hela dagen. Det ger dig lite extra motivation, och det kan bara hålla dig från att grotta och röka igen.

Du vet redan om många fördelar med att bli en icke-rökare. Förhoppningsvis kan de tips du just läst hjälpa dig att göra dessa fördelar till verkligheten i ditt liv. Kom ihåg dessa riktlinjer för att hålla dig på rätt spår och vara motiverad under hela processen. Och snart kan du njuta av de många fördelarna med att vara en icke-rökare!



Source link