Gör din nästa cigarett din sista med dessa praktiska tips


Oavsett hur mycket viljestyrka du har, det är svårt att sluta röka. Även människor som är desperata att sluta tror fortfarande att rökning ger något åt ​​dem. Om du äntligen vill sparka vanan för bra, läs vidare för tips och förslag som kommer att göra allt för dig.

Gör dina försök så hanterbara som möjligt. Försök aldrig att sluta med kall kalkon. Det handlar om en 95% chans att det här kommer att misslyckas för dig. Prova strategier som medicinering, terapi eller en patch. Detta kommer att underlätta dig genom de svåra tidiga tillbakadragningsstegen och sluta göra det lättare.

TIPS! Hitta ett sätt att sluta röka som fungerar för dig, men försök att göra det lite efter en liten stund. Avsluta kallt kalkon rekommenderas definitivt inte.

Om du känner att du behöver röka en cigarett, försök först försäkra den. Berätta själv att du måste gå en promenad först, eller kanske måste du först ha ett glas vatten. Ibland ger dessa fördröjningstakter tillräckligt med tid för att begäret ska passera innan du någonsin lyser upp. Även om du tar den cigaretten, kan du fortfarande minska din totala räkning för dagen efter en.

Ta varje dag en åt gången. Att sluta röka är en lång process. Oroa dig inte för imorgon, nästa månad eller till och med nästa år. Idag är allt du borde oroa dig för, så se till att du inte röker just nu och din dagens dag börjar börja lägga till för alltid.

Om din kalla turkey-försök att sluta röka misslyckades, få lite extra hjälp via produkter som nikotinplåster eller gummi. Dessa produkter kommer att underlätta några av de abstinenssymptom du kan gå igenom. Nikotin är ett mycket beroendeframkallande läkemedel och de fysiska begären kan vara mycket svåra att övervinna.

Nikotiners ersättningsterapi

Ett bra sätt att sluta röka är nikotinersättningsterapi. Nikotinuttag kan få dig att känna dig deprimerad, rastlös, frustrerad eller irritabel. Dessa begär kan överväldiga vissa människor. Terapier som nikotinbytebehandling kan vara till hjälp. Du får dubbelt så mycket chans att sluta röka om du använder tillförlitliga nikotinplåster, pastiller eller tuggummi. Men du borde aldrig använda dessa nikotinbyten medan du fortfarande röker.

När du uppfyller dina kortsiktiga mål för rökning, belöna dig själv! Ta dig till exempel en film efter en vecka av att vara rökfri. När du har varit rökfri i en månad, gå till en trevlig restaurang, en som är speciell för dig. Fortsätt arbeta mot dessa mindre mål tills du finner att du kan gå utan att röka på obestämd tid.

TIPS! Se till att du kommer ihåg att sluta ett steg i taget. Det här är en process som kan ta månader innan resultaten är uppenbara.

Sök efter support via onlinemiljöer och forum. Det finns en hel del webbplatser helt fokuserade på att hjälpa rökare att ge upp sin vana. Det kan vara till hjälp att jämföra dina tekniker för att sluta med andra människor. Dessutom kommer andra quitters att vara beredda att erbjuda vägledning, eftersom alla möter samma utmaningar och hinder.

När du slutar röka och svårt, fundera på rådgivning. Ibland röker människor av känslomässiga skäl. Eftersom dessa frågor behandlas kan viljan att röka försvinna. Om det här är något du tycker om att du ska försöka, fråga din läkare som du ska tala med.

Skapa en mantra baserad på de främsta anledningarna till varför du måste sluta. När du känner din beslutsamhet falter, recitera orsakerna tills du erövrar begäret. Detta kommer att bidra till att skapa positiva budskap i ditt sinne.

Tips! Som med andra missbruk, närma dig varje dag utan en cigarett som en liten seger. Ta en dag i taget när du slutar röka.

Ta dina nära och kära in när du slutar röka. Se till att alla som regelbundet är omkring dig är medvetna om att du tar detta väldigt viktiga steg. Deras godkännande och hjälp kan vara den övergripande faktorn som hjälper dig att uppnå framgång. Stödgrupper och beteendeterapi kan också erbjuda dig hjälp i ditt försök att sluta.

Sammanfattningsvis finns det ingen anledning att vara rädd för förslaget att byta tobak från ditt liv. Med beslutsamhet, engagemang och disciplin kan du framgångsrikt sluta röka. Underskatt aldrig betydelsen av beslutsamhet!



Source link