Gör din nästa cigarett din sista med dessa praktiska tips


För den rätta typen av framgång med att sluta röka är motivatörer nyckeln. Om du kan sluta röka, är de fördelar du får många. En eller flera av dem kommer säkert att räcka för att stimulera dig när det blir svårt. De många anledningarna att sluta kan vara din och din familjs hälsa, kostnaden för rökning och risken för allvarlig sjukdom. Denna artikel kommer att visa dig några bra tips som hjälper dig att komma igång på din väg att bli rökfri.

För att öka dina chanser att bli framgångsrika i dina ansträngningar att sluta röka, överväg att skriva ut en lista med fördelar och nackdelar med att sluta . Att skriva saker ner kan förändra hela din tankegång. Du kan använda listan som motivation när du behöver det, vilket hjälper dig att fokusera på dina mål.

Tips! Du kanske vill vara med i en supportgrupp när du bestämmer dig för att sluta röka. Det finns mycket styrka och trygghet i en grupp likasinnade människor som alla driver mot samma mål och hanterar samma utmaningar.

Hypnos har visat sig vara en effektiv stopprökning för många människor. Många rökare har haft en bra framgång med hjälp av en licensierad hypnotisör. Hypnotisten kommer att försörja dig med positiv förstärkning medan du är i djup trance. Cigaretter är mindre tilltalande när du vaknar, vilket gör dig så mycket närmare att sluta.

När du slutar röka, ta varje dag som det kommer. Det finns inget behov av att bo på att stanna för alltid; helt enkelt lösa för att sluta röka för den dag du är i just nu. Du kommer att känna att du har uppnått mer genom att fira varje dag du inte röker. När du är fast besluten att sluta på kort sikt kommer det att bli lättare att tänka på lång sikt.

Några bra sätt att komma i form, vara aktiv och distrahera dig från att röka är att delta i ett träningsprogram och anmäla dig till det lokala gym . Använd träning som ett bra sätt att lindra stressen. Låt inte din brist på träning hindra dig. Börja små och gå framåt därifrån. Du bör konsultera en läkare innan du genomför någon träningsrutin.

TIPS! Använd fördröjning taktiken när du känner att du absolut måste ha en rök. Berätta för dig själv att du ska vänta i 10 minuter och sedan bedöma hur du känner.

Om du försöker sluta röka, se till att du har gott om vila. Att stanna upp sent kan höja trötthet, öka cravings för en cigarett. Dessutom kommer du vara ensam sent på kvällen, vilket ökar din frestelse att röka. Få en optimal mängd sömn varje natt för att hjälpa till att hantera dina begär.

Ha personer som du vet att du kan lita på för att hjälpa dig sluta röka. Se också till att de vet att de inte är dömliga och är så optimistiska som möjligt för att förbättra chansen till framgång. De bör också veta att nikotinuttaget kan påverka ditt humör i början, vilket gör att du verkar oskaraktiskt korthärdad eller grumpig. Det är inte lätt att sluta röka, och du bör vara säker på att du har dina käras stöd under denna process.

Du måste kämpa genom de utmanande stunderna när du försöker sluta röka. Genom att tänka på de saker som ger dig mest motivation, får du en mycket bättre chans att inte sluta. Tänk på de förslag du har fått här och starta en resa till ett rökfritt liv.



Source link