Hur kasta de cigaretterna borta för gott


Även om de negativa hälsoeffekterna av nikotinberoende har tydligt framlagts, har många fortfarande svårigheter att sparka vanan. Om du är bland massorna, kan den här artikeln bara vara värd en läsning eftersom den är full av värdefulla tips som har hjälpt andra att bryta sin rökning vana. Applicera dessa tips så att du kan komma på vägen för att sluta röka.

Ett hjälpmedel som hjälper dig att sluta är att göra en lista med anledningar till varför du ska sluta röka, och också orsakerna till att du motstår att sluta. Du kommer ihåg dessa skäl och tänka på dem varje gång du vill röka. Att sluta röka kan vara svårt, eftersom det kan hjälpa till att underlätta processen.

TIPS! När du försöker sluta röka, borde du göra vänner och familj medvetna om dina planerade förändringar. Genom att låta dem veta, kan de ge dig den motivation du behöver.

När du försöker sluta röka, borde du göra vänner och familj medvetna om dina planerade förändringar. När du berättar för dessa människor har du slutat, de kommer att motivera dig att förbli engagerad. Detta kan ge dig mer av ett tryck för att fortsätta försöka sluta.

Försök ändra din kostvanor genom att äta mer grönsaker i frukter för att undvika att öka vikten som resulterar i att du slutar röka. En förnuftig diet hjälper till att förhindra någon viktökning du annars skulle kunna uppleva. Kom ihåg att din kropp kommer att kräva mat när du slutar och det bästa är att ge det hälsosam mat för att hålla dig i en hälsosam sinnestillstånd.

Om du vill sluta röka, tala med din läkare. Din läkare kan ha ytterligare resurser eller metoder för att sluta röka som du inte visste existerade. Dessutom kan din läkare ordinera mediciner för att göra det lättare för dig, så länge han eller hon känner att sådana behandlingar är lämpliga för din situation.

TIPS! Om du vill sluta röka för alltid, sluta tänka på för alltid . Fokusera på att komma igenom bara en dag utan att röka.

Försök aldrig sluta röka själv. Få hjälp av dina vänner och familj. Det är också en bra idé att gå med i en supportgrupp. Ibland genom att prata med andra som hanterar samma uttag och problem som du är kommer att hjälpa dig att luta sig på varandra och slutligen sluta vana.

När du förbinder dig att sluta röka, planera lämpliga belöningar för varje milstolpe du uppnår. Till exempel kan du bestämma dig för att se en film som en behandling för att markera en vecka utan en cigarett. När du har varit rökfri i en månad, gå till en trevlig restaurang, en som är speciell för dig. Fortsätt att ge dig själv en belöning i ökande mängd för att erkänna dina framsteg tills du inte tänker på trängsel att röka.

Hitta hälsosam stressavlastning för att hjälpa till att hantera dina nikotinbehov och uttag. Antag hälsosamma vanor och hobbyer som att träna, ta långa promenader eller lyssna på musik och dans. Om du har fritid, distrahera dig själv med hobbyer du tycker om och människor du älskar.

Tips! Att gå med i ett gym, träna eller hitta nya och njutande aktiviteter kan hålla dig borta från cigaretter och förbättra din övergripande hälsa . Övning är ett utmärkt sätt att lindra stress och få en friskare inställning.

Gör din familj och vänner medvetna om din avsikt att sluta röka. De kommer att driva dig för att fortsätta med din avslutande resa. Ju mer stöd du har desto mer motivation måste du sluta. Du kommer att upptäcka att ditt förtroende för att lyckas ökar, och dina mål är uppnåeliga.

Om ditt sanna mål är att sluta röka, behärska du konsten att sluta. De flesta ex-rökare du känner antagligen inte hitta framgång första gången. Stanna bara omedelbart och vara en nonsmoker så länge som möjligt. Om du misslyckas och har en cigarett, sätt snabbt ett nytt slutdatum. Se till att du förlänger perioden mellan cigaretter ytterligare en vecka. Du kommer att upptäcka att du kommer att bli bättre att sluta, och så småningom kommer du att sluta helt.

Sluta röka görs inte bara för dig själv utan också för dina nära och kära. De människor som bryr sig om dig vill att du ska ha ett långt, hälsosamt liv. Statistiken säger att en av fem dödsfall i Amerika ensam är bunden till rökning cigaretter. Låt inte dig själv bli statistik.

Tips! Om du försöker sluta röka, se till att du har gott om vila. För många ökar cigarettbehov under sena nätter.

Följ dessa förslag för att sparka cigaretter ur ditt liv. Du förtjänar frihet från nikotin och tobak. Ge dig själv en möjlighet att sluta med denna vana. Du kommer att belönas dagligen i ökad hälsa och välbefinnande när du slutar röka cigaretter.



Source link