Kolla in dessa bra tips om att sluta röka


Även människor med mycket stark viljestyrka har ibland en svår tid att sluta röka vanan. Faktum är att även människor som verkligen är intresserade av att sluta röka känner att de får något ur rökning. Om du vill känna dig emotionellt avskräckt från din rökvanor och sparka den till bra, har följande artikel många användbara råd för dig.

Om du försöker sluta röka, sluta tänka på för alltid. Fokusera på att ge upp cigaretter för dagen utan att röka. Du kan alltid ställa fler mål när du känner dig bekväm med åtagandet att sluta.

Genom att berätta för dig själv att vänta i 10 minuter, kommer du vanligtvis att undvika begäret. Om inte, upprepa det steget så många gånger som nödvändigt.

TIPS! När du försöker sluta röka, ska du göra vänner och familj medvetna om dina planerade förändringar. När du litar på dem runt dig med information som detta, kan de hjälpa dig att hålla dig motiverad och hålla frestelsen i god ordning.

Be dina familjemedlemmar att gå ombord med ditt beslut att sluta röka. Det är avgörande att människorna som är närmast du erbjuder stöd, och du kan göra det utan att dom är dömd. Låt dem veta det i början av processen, och att du kanske inte är helt själv. Att prata är svårt, så du borde hämta stöd från dina nära och kära för att hjälpa dig genom processen.

Tala med dig om läkare om att sluta röka. Din läkare kan ha slutat resurser du tidigare inte kände till.

Du kommer bli mer framgångsrik om du inte försöker sluta röka ensam. Du kanske också vill överväga att gå med i en supportgrupp.

Tips! Gör en lista och specificera alla metoder du ska använda för att uppnå detta höga mål. Att ta tid att tänka och anpassa din lista utifrån din personlighet är en bra metod att sluta.

Secondhand Smoke

Secondhand smoke kan orsaka cancer och andra viktiga hälsoproblem. När du slutar röka, sänker du exponeringen för secondhand rök. Avsluta kommer att förbättra hälsan hos dig själv och de som du älskar mer hälsosamma.

Ett av de sätt som kan hjälpa dig att sluta röka är att byta till en annan märkesbrytare. Överväg att röka ett märke du inte bryr dig om. Rök inte en större mängd om du andas in dem. Det här hjälper dig på väg att sluta röka.

TIPS! Din primäravårdsläkare kan vara en stor resurs om du inte kan sluta röka själv. Olika mediciner, inklusive antidepressiva läkemedel, kan göra sluta.

Motivation och positiv attityd är viktiga punkter när du slutar röka. Försök att tänka på hur mycket bättre ditt liv kommer att bli när du äntligen slutar. Tänk på hur ditt andetag kommer att lukta bättre, hur rena dina tänder blir, eller hur mycket renare och fräschare ditt hem kommer att bli. Medan många människor svarar på negativ förstärkning, är den positiva sidan att sluta ofta en utmärkt bit av motivation.

Det bästa rådet du kan få för att sluta röka är att sluta. Stopp är det enda sättet att starta din resa. Försök bara sluta röka och börja inte göra det igen. Denna metod kan tyckas vara extremt svår. Det har visat sig vara det mest effektiva på lång sikt.

Om rökning hemma, inne i ditt hus, ger det en fullständig rengöring när du har slutat. Tvätta och tvätta allt i ditt hus, inklusive: mattor, draperier och gardiner också. Ditt hus kommer att lukta rent och fräscht, och den inaktuella röklukten kommer inte att dröja kvar för att påminna dig om att röka.

TIPS! Kanske kan nikotinbytesbehandling vara till hjälp. När du går genom nikotinuttag kan du känna dig irriterad, rastlös, frustrerad eller deprimerad.

Hitta support via olika onlineformulär och meddelandekort. Det finns många webbplatser som är avsedda att hjälpa människor att röka. Du kan hitta hjälp genom att jämföra stoppa tekniker med andra.

Planera hur du kan hantera de stressiga situationerna. Många rökare används för att belysa en annan cigarett. Håll en lista över flera distraktioner som du kan använda om en inte fungerar.

De första dagarna av ett eventuellt sluta-rökning försök blir det svåraste. De första 48 timmarna är när kroppen försöker bli av med all nikotin du har konsumerat. Efter denna punkt, förvänta dig att uppleva mestadels psykologiska begär. Dessa är lättare att motstå än fysiska begär, men är inte nära så illa som det ursprungliga nikotinuttaget.

TIPS! En av nycklarna för att sluta för gott undviker de saker som får dig att röka. Till exempel byta saker som att röka vid körning eller läsning så att du inte automatiskt tänker på din rökvanor.

Träning ger en hälsosam, som kan förbättra ditt humör och hjälpa dig att fokusera på något annat än dina begär. Övning bidrar också till att kompensera för att din ämnesomsättning saktar ner när du slutar, vilket kan hjälpa till att hålla den extra viktökningen i goda att personer som slutar uppleva ibland.

Om du har problem med att motstå önskan att röka, ring ditt supportsystem. Inte bara kommer tiden som spenderas i telefonen att vara en bra distraktion tills begäret har gått, det är alltid bra att veta att du inte är ensam när du hanterar denna typ av problem.

Gör en mantra av dina främsta anledningar till sluta. Upprepa dem till dig själv, eller när din motivation försvinner. Detta är ett värdefullt sätt att använda din uppmärksamhet från uttag och positivitet.

TIPS! Försök inte göra det själv. Få stöd från din familj och dina vänner och berätta för dem att du försöker sluta röka och att du skulle tycka om det om de hjälper dig att uppnå det här målet.

Många människor som slutar röka bär runt hårt godis eller tandkött med dem av den anledningen . Vissa människor föredrar att ersätta riktiga cigaretter med elektroniska cigaretter.

Många som slutar röka utan stoppmetoder gör det om de ändrar sina utsikter. Om du liknar att sluta röka för att ta det dag för dag, kan du komma över det lättare.

Det är känslomässigt utmanande att sluta röka. Kraven är riktiga saker och de är inte alltid lätta att ge dem.

TIPS! I din process att sluta röka, ge dig själv belöningar på vägen för att njuta av milstolparna mot ditt mål. På din veckas jubileum kan du till exempel besöka en film.

Att hålla en tandpetare och regelbundet placera den i munnen kan vara en bra ockupator. Du kan också prova tuggummi eller tuggummi. Undvik att använda mat, eftersom det ofta resulterar i viktökning.

Djupa andningstekniker kan hjälpa dig att övervinna krävningar. Andas djupt genom näsan för att räkna till tio. Håll andan och andas sedan när du räknas till tio. Detta kommer att hjälpa dig att minimera stressen och återfokusera din uppmärksamhet.

Utpeka en speciell burk eller annan behållare för att lägga undan de pengar som annars skulle spenderas på cigaretter. Under ett års ända, använd de här pengarna för att unna dig något bra.

TIPS! Ha en plan för effektiv stresshantering för att motverka effekterna av nikotinuttag. Du kan överväga att betala gymmet ett besök eller anmäla dig till en klass som lär dig en ny hobby.

Du bör sammanställa en lista med alla anledningar till varför du vill sluta röka. Inkludera alla skäl du kan komma med, oavsett om den är stor eller liten. När du är frestad att röka, läs listan. Det här låter dig fokusera på positiven och uppdatera dina prioriteringar.

Som du kan se måste sluta röka inte vara en skrämmande och omöjlig uppgift. Du kan sluta med förtroende och beslutsamhet, så börja med att lägga till tipsen ovan till din dagliga regim. Undersök aldrig betydelsen av beslutsamhet!

Det finns många saker att ta hänsyn till om Array. När du använder dessa tips och tricks bra, är du säker på att få större förståelse för. Sluta inte där, men fortsätt att fortsätta för att få fler fakta om.



Source link