Lätta steg mot att få frihet från tobak


De flesta som röker hatar vanan, och vill faktiskt sluta. Rökning är aldrig frisk. Det kan orsaka långvarig eller permanent skada på större organ, inklusive ditt hjärta och lungor. Om du är redo att sluta fortsätt läsa för att höra några värdefulla råd som kan hjälpa.

Ta saker dag för dag. Håll ditt fokus på att komma igenom idag utan en cigarett, snarare än att tänka på att sluta för alltid. En kort tidslinje kan hjälpa dig att hålla dig i spår istället för att oroa dig för vad som kommer nästa. Långsiktiga mål kommer när du har slutat ett tag och har bättre förmåga att hantera den dagliga grinden.

Sömn är en nödvändighet om du ska försöka sluta röka. De flesta har mer intensiv cigarettbehov sent på kvällen. Dessutom är det lätt att buka för frestelsen att röka när det är sent på natten och alla andra sover redan. Om du får åtta timmars sömn varje natt, kommer du att kunna fokusera bättre, vilket innebär att du kan styra begär.

Tips! Bryt fördelarna med att sluta röka genom att skapa en lista med specifika fördelar och nackdelar . Genom att skriva ned dessa saker börjar du styra riktningen för din syn på att sluta.

När du har en rökning, försök försökstaktiken. Förskjuta rökbrytningen i tio minuter, upptag då din tid klokt. Efter de tio minuterna är upp kan du upptäcka att ditt begär har passerat. Om du fortfarande längtar efter en cigarett fortsätter du med denna taktik tills den äntligen fungerar.

Belöna dig själv

När du försöker sluta röka, belöna dig själv för varje milstolpe du passerar. Om du kan gå en hel vecka utan att röka en enda cigarett, belöna dig själv med en ny skjorta eller en filmbiljett. Ett annat mål kan vara att göra en hel månad rökfri. När du uppnår det målet, ge dig en trevlig middag ute på en speciell restaurang. Detta kommer att bidra till att öka motivationen för din belöning i ett försök att eliminera rökning från dina tankar.

TIPS! Sluta röka så enkelt som möjligt. Försök inte gå kallt kalkon.

En bra anledning att sluta är för människorna nära dig. Även om dina familjemedlemmar väljer att inte röka, kan de få cancer eller andra allvarliga sjukdomar från att andas in i andrahandsrök. Det kommer att fungera bra för hela ditt hushålls hälsa när du slutar röka. Genom att sluta röka skyddar du inte bara dig, men du skyddar också dina nära och kära.

Berätta för alla du känner till de stora nyheterna – du slutar! De är ditt stödsystem, och är där för att påminna dig om att hålla dig beslutsam i dina försök att sluta röka. Det är svårt att sluta utan stödsystem. Möjligheten att bli framgångsrik i ditt försök att sluta röka kommer att öka betydligt.

Börja med att minska din rökning. Detta kan börja processen att sluta vanan helt och hållet. Vänta en timme eller mer för att få din första cigarett på morgonen. När du försöker sparka vanan kan det vara till hjälp att du kan skära ned genom att bara röka hälften av varje cigarett.

Tips! När du har fattat beslutet att sluta röka, försök att söka hjälp från en stödgrupp. När du är omkring människor som går igenom samma saker som du är kan de hjälpa dig med de fysiska och emotionella utmaningarna som är förknippade med att sluta.

En av de bästa sakerna du kan göra för att hjälpa dig att sluta är att inte falta om du har ett återfall i dom. Många individer som lyckats sluta lyckades inte första gången de försökte. När du en gång har förbundit dig att lämna din rökning vana bakom, måste du göra allt som står i din makt för att du inte ska bli offer för vanan igen. Om du röker igen, försök bara att ställa in ett nytt slutdatum. Håll slut på längre tid, och du blir bättre på det. Så småningom kommer du att bli bra att sluta och en gång kommer du att sluta och aldrig gå tillbaka.

Hitta support genom att gå med i forum eller samhällen för dem som försöker sluta. Du hittar ett överflöd av webbplatser skapade för att hjälpa människor med deras önskan om att sluta röka. Det är ett bra sätt att jämföra olika perspektiv och metoder innan du blir nedtonad eller börjar tvivla på dig själv. De kamrater du träffas där kommer att ha en djup förståelse av vad du går igenom, vilket ger dem möjlighet att hjälpa dig att lyckas.

När du försöker bryta din rökning vana, var noga med att undvika eventuella situationer som potentiellt kan får dig att röka Om du hade morgonkaffe och en cigarett eller gick till happy hour och rökt, ändra din rutin. Att ha kaffe i din bil eller stanna ut ur rökiga barer kan ersätta ditt begär.

TIPS! Oavsett vad du behöver titta på din avslutning en dag i taget. Det här är en process som kan ta månader innan resultatet är uppenbart.

Om du ska sluta röka, kom ihåg att veckan en gång blir oundvikligen den tuffaste. Under de första två dagarna efter att du slutat kollar din kropp av den mycket beroendeframkallande nikotinen, vilket leder till fysisk avstängning. Efter att ha kommit igenom den första veckan kommer emellertid huvuddelen av begäret att vara primärt psykologiskt. Även om det fortfarande är svårt att uthärda, är psykologiska efterfrågningar mycket mindre traumatiska jämfört med fysiska begär.

Sluta röka

Ta ett träningspass. Att sluta röka hjälper till att förbättra din lungkapacitet, vilket gör träningen mycket enklare. Dessutom kan träning regelbundet hjälpa dig att undvika viktökning i samband med att du slutar röka. Endorfinerna från ett träningspass hjälper dig att hålla kanten av när du drar ur nikotin.

TIPS! Tala med dina nära och kära om ditt beslut att sluta röka. Bara genom att låta dem veta vad du försöker göra, kommer de att kunna vara ett supportteam för dig och hjälpa dig att hålla dig motiverad och kämpa för frestelser.

Om du längtar efter en cigarett, prova djup andning. Detta distraherar dig från obehag och ger dig ett ögonblick av lugn i en annars stressig situation. Detta rör syrgas i dina lungor vilket hjälper dig att slappna av. Det är väldigt enkelt att göra några djupa andningstekniker, och du kan göra dem när som helst på dagen.

Sluta röka

Nu när du har läst ovanstående artikel har du förhoppningsvis nu rätt information för att sluta Rökning permanent. Det finns människor i ditt liv som älskar dig och beror på dig, och sluta röka betyder att du har mer tid att spendera med dem. Vad du just har läst hjälper dig att göra det.

TIPS! Koncentrer dig varje dag när det gäller att hjälpa dig sluta röka. I stället för att fokusera på att sluta för alltid, fokusera bara på att sluta för idag.



Source link