Sluta röka metoder som har visat sig vara mycket framgångsrik


Även om det är mycket osannolikt att alla som röker inte inser att det är ohälsosamt, är det fortfarande inte en lätt uppgift att sluta. Om du är en rökare som vill sluta, kan det vara att du behöver en enkel nudge. Tipsen hjälper dig att göra det lättare att sluta röka.

Att skriva saker ner kan ändra din mentala uppfattning. Det här kan ge din motivation att hålla fast vid den här gången och kan sluta göra det lättare.

Ta en lång promenad eller avsluta ett glas vatten. Om du fortfarande bestämmer dig för att röka den cigaretten, kan förseningen leda till att du röker en mindre cigarett den dagen.

TIPS! Att utveckla en ärlig lista över rökare och nackdelar med att röka kan hjälpa dig att nå ditt mål att sluta röka. Att skriva något ner kan förändra hela ditt mentala perspektiv.

Gör en lista över strategier som hjälper dig att använda för att sluta. Varje person gör saker sina mål annorlunda. Du måste ta reda på vad som fungerar bästa tekniker för dig själv och din livsstil. Skapa din egen personliga lista gör det här.

Om du försöker sluta röka, sluta tänka på för alltid. Fokusera på att ge upp cigaretter för dagen utan att röka. Du kan alltid ställa in mer långsiktiga mål som går bra in i framtiden så fort du blir bekväm med din engagemang att sluta.

Motion är en lång väg att minska stress som orsakas av nikotinuttag. Om du är ny att träna, försök att börja långsamt genom att gå en gång eller två gånger dagligen. Tala med en läkare innan du börjar någon form av träningsrutin.

TIPS! Stanna i nuet och sluta en dag i taget. Avsluta kan vara en lång process.

Se till att du får mycket vila när du arbetar för att sluta röka. För de flesta ökar cigarettbegäran under sena nätter. Du kan bli frestad att smyga en cigarett medan ingen annan är med dig. Att få åtta timmars vila varje natt hjälper dig att hålla dig mentalt inriktad. Det kommer också att hjälpa din kropp att övervinna nikotinuttaget.

Försök ändra din kostvanor genom att äta mer grönsaker i frukter för att undvika att få viktökning från att sluta röka. Detta kan hjälpa till att bota alla viktökning som du kan uppleva.

Du kommer bli mer framgångsrik om du inte försöker sluta röka. Du kan också få lite av att gå med i en supportgrupp.

Tips! Om du försöker sluta röka, låt dina vänner och familj veta. Du kommer att känna att du inte vill släppa dem genom att röka igen, vilket hjälper dig att hålla dig motiverad.

Sluta röka

Secondhand rök kan leda till allvarlig allvarlig hälsoskada hos dig som kommer i konstant kontakt med det . Om du slutar röka förbättrar du inte bara din egen hälsa, du hjälper också människorna runt dig. Att sluta röka nu kommer att göra dig och de som är friskare.

Planera hur man hanterar stressiga tider. Många rökare når naturligtvis för en cigarett när de stressas. Ha en reservplan om den första planen inte hjälper tillräckligt.

Tips! Ta mycket vila när du försöker sluta röka. För de flesta människor, uppehåller sig de sena på natten, de ökar cigarettbehovet.

För att hålla dig motiverad, kom ihåg att dina nära och kära skulle påverkas negativt om du blev sjuk på grund av rökning. Statistik visar att en av fem dödsfall i Amerika ensam är relaterad till rökning. Du vill inte vara en annan statistik.

Du har tidigare brukade röka när du känner dig stressad. Om du har gjort det, hitta en annan avslappningsteknik när du stressar.

Sluta röka

TIPS! Fördröjningstaktiken är ett bra verktyg att använda när längtan efter en cigarett verkar överväldigande. Försök att distrahera ditt sinne och din kropp i 10 minuter genom att gå en promenad eller ringa en vän; I den här tiden kommer din uppmaning troligen att gått.

Rådgivning kan hjälpa dig att sluta röka. Det kan finnas underliggande känslomässiga skäl som är kopplade till din rökning. När du har behandlat det här problemet är det lättare att sluta röka.

Skapa en mantra av dina huvudmotiv för att sluta röka. Varje gång du löser wavers, upprepa dessa skäl högt för dig själv om och om tills craving passerar. Det här är ett bra sätt att fokusera din uppmärksamhet bort från att dra tillbaka och fokusera på saker som är viktiga för dig.

Var medveten om vad dina vanor är. När är det troligt att du vill röka mest?

TIPS! När du försöker sluta röka, måste du se till att du undviker några triggers som gör att du vill ha en cigarett. Till exempel, om du alltid röker när du pratar i telefonen, än du behöver hitta något annat att göra med dina händer, eller gå till ett annat rum för att prata så att du inte tänker på att tända en cigarett.

När du bestämmer dig för att sluta röka, inte ens underhålla tanken att misslyckas. De flesta som framgångsrikt slutade har gjort flera gånger innan de slutligen lyckades. Om du faller av vagnen och har en rök, tänk på vad som orsakade dig att hämta en cigarett och förnya ditt åtagande att sluta igen.

Ta dig tid att överväga varför du vill sluta röka. Stryk ner de viktigaste orsakerna och håll dem nära dig hela tiden. När du känner dig villig att röka, dra ut din lista med anledningar och påminna dig själv om varför du slutade i första hand.

Planera belöningar när du börjar sluta röka resan. Du kommer att spara mycket pengar när du slutar köpa cigaretter. Det här kan vara en fantastisk motivator!

Tips! En av fördelarna med att sluta röka är att förbättra din familjs hälsa. Secondhand rök kan orsaka cancer och andra viktiga hälsokomplikationer.

Du måste räkna ut vad som gör att du vill röka för att eliminera rökning. För många människor innefattar dessa triggare stress, arbete eller till och med andra människor. Undvik att röka triggar när det är möjligt. Om du inte kan undvika vissa faktorer, bör du ha en plan för att hjälpa dig hantera dem på ett hälsosamt sätt.

Djup andning kan hjälpa dig att kämpa undan brådskande. Andas djupt genom din näsa samtidigt som du räknar till tio. Håll andan och andas sedan medan du räknar till tio. Denna övning hjälper dig att lindra stressen och fokuserar din uppmärksamhet någon annanstans.

Välj ett vitamin som också innehåller spårmineraler för att säkerställa att du har den bästa läkningskraften. Rökning påverkar inte bara dina lungor, inte bara dina lungor och mun. Du vill maximera din healing.

TIPS! Prata med dem som du är nära med om hur rökning påverkar ditt liv och ditt beslut att sluta. De kan ge en värdefull resurs och hjälpa dig genom svåra tider.

Att bli av med din rökning vana kan vara en svår process, men att veta effektiva tekniker kan göra din uppgift enklare. Lär dig av de tips som presenterats här och du kommer att vara ett steg närmare ditt mål att sluta. Applicera de tips som anges här för att skydda hälsan hos dig och din familj.

Är du intresserad av att utbilda dig själv om Array? Du har kommit till rätt ställe. Du har precis fått den information du letade efter. Denna artikel innehåller all information du behöver, inklusive knep, tips och nyfiken fakta.



Source link