Vad du behöver göra för att sluta röka


Många tror misstänkt att sluta röka innebär att man slänger cigaretterna och förlitar sig på viljestyrka ensam för att övervinna deras missbruk. Att lära dig mer om framgångsrika tekniker för att sluta kommer att göra ditt mål lättare att nå. Det finns ett antal metoder du kan använda för att hjälpa dig att sluta röka vana.

Leta efter en supportgrupp som hjälper dig att sluta röka. De bästa grupperna har en blandning av nya quitters, och människor som har slutat ett tag. När du är omkring människor som går igenom samma saker du är, kan de hjälpa dig med de fysiska och känslomässiga utmaningarna som är förknippade med att sluta. Människor med erfarenhet som slutar, eller går igenom samma sak som du, kan erbjuda sina egna tips och råd. Det är möjligt att hitta stödgrupper på många ställen som kyrkor, högskolor eller recenter.

TIPS! Gör själv en lista över orsakerna till och anledningarna till att inte sluta röka. När något läggs i skrivning kan det ha en inverkan på hur du tänker på saker.

Gör en lista över metoder du kan använda för att hjälpa dig att sluta röka. Listupptagning i din avslutande ansträngning kommer att hjälpa mycket eftersom du skapar en källa till riktning. Det finns typiskt många olika sätt att uppnå ett visst mål, och människorna varierar i vilket av dessa sätt som är mest effektiva för dem. Identifiera strategier som kommer att fungera för dig. Att göra en lista kan hjälpa dig att uppnå detta.

Se till att du får gott om vila när du arbetar för att sluta röka. För många ökar cigarettbehov under sena nätter. Det finns inte folk runt sent på kvällen, det gör det enkelt för dig att smyga en rök. Om du går och lägger dig på ett schema, kommer du vara mycket mer benägna att sluta röka för gott.

Rökningstopp är en av de få gånger då det är bäst att förhalla; Fördröjning taktik är ofta en effektiv strategi. Tvinga dig att vänta minst tio minuter innan du ger dig uppmaningen. Vanligtvis kommer du att bli distraherad med något annat och vänta längre än tio minuter. Om inte, upprepa detta steg så ofta som behövs.

TIPS! Du bör försöka lindra smärtan att sluta så mycket som möjligt. Försök inte avsluta den kalla kalkonväggen.

Be din läkare att hjälpa dig att sluta röka. Olika mediciner, inklusive antidepressiva medel, kan göra det lättare att sluta. Din läkare kan också ge information om supportgrupper, hotlines eller andra resurser som kan förbättra dina chanser att lyckas sluta.

Älskade Ones

Om du vill sparka din rökning vana, få hjälp av dina vänner och kära. Se också till att de vet att de inte är dömliga och är så optimistiska som möjligt för att förbättra chansen till framgång. Varna dem också att du kan vara dåligt tempererad i början och att din bedömning kan vara lite grumlig. Det är inte lätt att sluta röka, och du bör vara säker på att du har dina käras stöd under denna process.

TIPS! Att ta saker långsamt kan hjälpa dig sluta röka. Fokusera på att komma igenom en dag utan att röka.

Om du rökning hemma, se till att du rengör huset noggrant när du slutar. Har dina mattor och möbler rengjorts, skrubba dina väggar och tvätta eventuella tygfönsterbehandlingar du kanske har. Att göra det hjälper ditt hem att sluta lukta som cigaretter och stoppa det från att vara en konstant påminnelse om de cigaretter du haft.

Håll dig borta från platser eller saker som du normalt förknippar med att röka. Om du är van att lysa upp medan du har din första kopp kaffe på morgonen, eller ha en rök medan du är ute på happy hour med vänner, ändra sedan rutinen.

Coping Mechanisms

TIP! Be dina vänner och kära att vara stödjande för ditt beslut att sluta röka. Gör dem medvetna om att deras stöd är nyckeln, men att de inte borde vara dömliga.

Du borde nu ha en arsenal tips för att hjälpa dig att sluta röka. Medan du säkert kan förvänta sig att kräva cigaretter från tid till annan, blir dessa begär lättare att motstå med lämpliga hanteringsmekanismer. Ovanstående råd bör vara till hjälp för dig när du skapar bättre hanteringsmekanismer.



Source link